Sunday 25 November 2012

Jalan-jalan cuci mata - LOMBOK

Hi frens..

Lama jugak tak menulis blog.. Adalah dalam sebulan lebih.. Hehe.. Busynyer laa, tak terkata..

Anyway, hari nih rasa nak menulis pengalamanku yang berkesempatan berjalan ke Lombok pada 28/10 - 31/10/2012.. Jadual penerbanganku adalah yang pertama pada jam 8.45 pagi.. Jadi, terpaksa tiba ke LCCT dalam pukul 7am paling lewat.. Hari tuh juga aku dapat merasa pengalaman baru menaiki KLIA transit dan shuttle bas ke LCCT.. Dari KL sentral ke LCCT menaiki shuttle bas baru RM22.10.. tapi kalau dikira dengan kos tambang teksi + midnight surcharge; RM19.. still lagi murah dari drive ke sana dan parking kereta.

Sampai jer LCCT pukul 5.25 pagi. Memang awal tapi ramainya manusia... Terutama 'rakan-rakan' kita dari seberang sebab masa tuh semuanyer nak balik kampung.. huhu... Lepas check in bag-bag, aku lepak kat McDonalds... Aduhhh, nih lagi satu nak komplen.. Banyaknyer laa lalat kat dalam McD LCCT... Aku tak tahu la korang perasan ker tak. Menyakitkan hati k... Dengan kualiti makanan yang tak seberapa.. Menyesal aku tak pergi lepak kat Old Town White Coffee... Aku rasa walaupun makanan kat situ lagi mahal sedikit dari McD, tapi lagi puas hati k..

Tepat jam 7.30am.. Aku pun masuk laa ke 'departure hall'..Lepak2 sambil shopping2 sweets sikit untuk anak.. Biasala Aleesha, pantang nampak sweets dan chocolate.. Memang naik hantu la dia.. hehe.. Tetiba, suara pramugari yang tak berapa nak lunak berkumandang ke udara.. memanggil untuk masuk ke dalam perut kapal terbang.. Terkedek2 laa aku ngan ex hubby bwk aleesha dan bag aleesha yang tak kurang beratnyer... Bila dah masuk, Ya Allah ramai nyer la yang terbang nak ke Lombok.. terutama 'rakan-rakan' serumpun kita tuh... Selama 3 jam perjalanan ke Lombok, bisingnyer la macam dalam pasar... Rimas ya amat...

Sampai di Lombok, selesai dia immigration dan segala hal di lapangan terbang.. sampai ke hotel dalam pukul 2pm.. Kami menginap di The Santosa Resort & Spa Hotel... Sungguh cantik dengan dekorasi dalaman ala-ala Bali...Tenang dengan pemandangan pantai dan swimming pool yang cukup memuaskan hati kami sekeluarga..